سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شناخت خویشتن، از حکمت است . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
امید مالکی[127]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی لحظه های آبی پنجره ای رو به سپیدی پرواز تا یکی شدن سکوت ابدی بلوچستان روانشناسی آیناز یادداشتها و برداشتها خاطرات دکتر بالتازار .: شهر عشق :. دلـتنگــ همیـشـگـــــــــی سایت روستای چشام (Chesham.ir) دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک آتیه سازان اهواز راه کمال ماه مهربان من عدالت جویان نسل بیدار تجربه های مربی کوچک Sense Of Tune مذهب عشق مناجات با عشق جوجو عکس میخوای کلیک کن قصه های شب برای کوچولوها صدف دریا ترانه های غربت-اشعار من عشق من هیچ وقت تنهام نزار یه دختر تنها الکترونیک و کارما سخن آشنا پزشکان بدون مرز غجایب پژشکی چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟) زندگی ساده و پر رنج عکس و اس ام اس و جوک و مطالب خنده دار. اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آموزش ریاضی موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان اس ام اس عاشقانه اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم... تست خود شناسی سایت بیمارستان ایران اهدا آموزش روان شناسی وبهداشت ایران باستان من هستم داریوش هواشناسی ١٢٥شهر ایران صدای پای انتظار شهر مجازی کتاب((دانلود)) تست روان شاسی گروه صنعتی پارس کمیکال دانلود sciencedirect تینا

تلقین به مرده ها

گویند مردی بعد از 60 سال زندگی مشترک زن خود را از دست داد .مراسم غسل و کفن اجرا شد و نوبت به دفنش رسید .روحانی از آن مرد خواست که همزمان با گفتن الفاظ تلقین جسد همسرش را تکان دهد.روحانی با طمانینه می گفت :یا فلانه بن فلان ! اسمع و افهم و....

پیرمرد که همه اش به طرف جنازه خم شده بود و کاملا خسته شده بود دیگر طاقت نیاورد و رو به آخوند کرد و  گفت :آقا خودتان را خسته نکنید بنده در عرض 60 سال زندگی مشترک نتوانستم به این خانم حالی کنم که هر موقع از خانه بیرون رفتی در را نیز پشت سرت ببند و شما در عرض چند دقیقه می خواهید این همه کلمات سخت را یادش بدهید؟!!

بنده حکم شرعی این کار را نمی دانم ولی چیزی که به نظرم می رسد این است که اگر کسی در طول عمرش به چیزی اعتقاد داشته باشد و با اعمال خود اعتقادش را ثابت کند دیگری نیازی به تلقین ندارد و اگر کسی به چیزی اعتقاد نداشته باشد آیا می تواند در عرض چند دقیقه این همه مطلب را حفظ کرده و به سوالات نکیر و منکر که طبعا"چهار جوابی نخواهد بود بلکه به صورت تشریحی است جواب دهد؟!!

رسول اکرم (ص) می فرمایند:الناس نیام اذا ماتو انتهوو

مردم خوابند ولی موقعی که فوت کردند بیدار می شوند.

بنابراین از این حدیث شریف معلوم می گردد که آنچه که با با زبان به میت تلقین می کنیم ایشان به محض فوت آنرا به وضوح مشاهده و درک کرده است و دیگرنیازی به گفته های ما ندارد . وقتی که عمر تمام شد گفته می شود: داوطلبان گرامی وقت تمام است لطفا"پاسخنامه های خود را بلند کرده و به متصدیان امر تحویل دهید.

چقدر زیبا بود اگر تمام احکام دین را کاملا با کمک گرفتن از عقل خود درک می نمودیم و اگر علت و فلسفه حکمی را ازمان پرسیدند جواب محکمه پسندی داشته باشیم .

چقدر زیبا بود اگر در بالای منبرها بجای اینکه همه روزه چگونگی انجام وضو و تیمم و ... تکرار شوند فلسفه و دلیل هر عملی توضیح داده می شد تا نسل جوان امروزی با این همه سوالهای بی جواب مواجه نبودند .

اسلام دین کاملی است وبرای هر یک از احکام خود دلیل عقلانی دارد ما حکم به العقل حکم به الشرع .

ولی چون اکثر جوانان امروزی  و حتی قدیمی کتر با آنها آشنایی دارند در برابر سوال هر کسی  دچار حالت تردید می شوند و چون به راحتی به جواب سوالات خود نمی رسند فکر می کنند که این سوال جواب دینی و عقلانی ندارد لذا به مرور زمان فکر می کنند که دین برای 1400 سال قبل نازل شده و برای زندگی امروزی دیگر جوابگو نیست!

و این تقصیر من و شما نیست چون کار کارشناسان دینی است . و ما همیشه یک قدم از دنیای به اصطلاح بی دینان عقب تریم و منتظریم تا آنها فواید اعمال واجب و ضررهای اعمال حرام را کشف کنند تا سپس بگوییم :بله قرآن 1400 سال قبل به این مساله اشاره نموده است.

بنابراین چقدر به نظر ضروری می آید که در دوره دبیرستان بجای بعضی از کلاسها کلاس درس علل الشرایع تدریس گردد.

در این صورت دیگر نیازی به جمع آوری تلویزیون و سپس ویدئو و بعد از آن ماهواره و اینترنت نخواهد بود.

جوان امروزی باید دین خود را درست و کامل فرا گیرد و سپس خود تشخیص دهد که انجام چه کاری در شان و منزلت او هست و چه کاری نیست.

برای یک جوان و نوجوان که احساس می کند بزرگ شده و خود می تواند خوب و بد را تشخیص دهد هیچ چیزی آزار دهنده تر از این نیست که هر کسی در هر سطح سواد و معلوماتی برای انجام تمام اعمالش او را امر و نهی نماید

یکی از همکاران که ظاهرش بسیار مذهبی متعصب نشان میدهد تعریف می کرد :روزی در سرویس جوانی کنارم نشست و بی مقدمه سوال کرد:آقا ببخشید شما مسلمانید

عرض کردم : نه خیر

برای مدتی سکوت حکمفرما شد زیرا اصلا انتظار این جواب را نداشت.

و بعد گفت :بنده شهر تبریز را شهری مذهبی می دانستم در حالیکه این طور نبوده است!!!

عرض کردم:چرا؟

برای اینکه مردمش بیشتر به پول اهمیت می دهند.!!!

عرض کردم:ببخشید شما در شهرهایی که مد نظرتان است بی زحمت بگویید که مردمش پولهایشان را در کجا می ریزند تا ما نیز به آنجا رفته و پول پارو کنیم و دیگر نیازی به این همه کار و ... نداشته باشیم.

......................

لا اقل شما به ظاهر هم که شده می بایست می گفتید که مسلمانم.

عرض کردم :اگر من و شما در کشور یا شهری که مردمش دینی غیر از اسلام داشتند متولد می شدیم چه دینی داشتیم؟

لابد دین همان مردم و دین پدر و مادرمان را.

پس ما در پذیرش اصول دین خودمان هم از پدر و مادر خود تقلید کرده ایم در حالیکه تقلید در اصول دین به هیچ وجه درست نیست.اگر دین خود را با تحقیق پیدا می کردیم به آن معتقد می شدیم و اعمال و رفتارمان هم آنرا تصدیق می کردند .

چگونه بگویم مسلمان هستم در حالیکه زندگیم سراسر با دروغ  وخیانت و خوردن مال حرام و .... آمیخته است .اگر عرضه انجام احکام دینی را نداریم چرا با آبروی آن دین و پیروانش بازی می کنیم.؟؟؟


  
  

وقتی می خواهید ایمیلی باز کنید حواستان باشد آدرسی را انتخاب نمایید تا هم راحت تر باشد و هم از امتیازات متعاقبش مانند جایزه یک میلیون پوندی  و به روایتی دیگر یک میلیون یورویی آن برخوردار شوید.
چندی پیش ایمیلی برایم رسید که حاکی از برنده شدن آدرس ایمیل من بود  و جایزه آن بیش از یک میلیارد تومان بود.
پس از اینکه از من مشخصات و شماره حساب خواستند با کمال ناباوری این اطلاعات را در اختیارشان گذاشتم.
و بعد از آن در ضمن پیامی دوباره اعلام کردند که شما باید حق بیمه و گمرک آنرا بپردازید تا ما بتوانیم آنرا برایتان ارسال نماییم.حق بیمه و گمرک در هزار دلار بود.

This is to inform you that you have been selected for a cash prize of
£1,000,000.00 pounds held September, 2007 in London UK.
The selection process was carried out through random selection in Our
computerized email selection system(ess) from a database of over
250,000 email Addresses drawn from which you were selected.

Winner"s name: Seyed Musa Seyed Moharrami
 
Raffle Draw Winning Email: misag14@yahoo.com
\Congratulations Lucky Winner,
 
Your approved winning Certificate number is  UK/9876125
Your winning Transfer Identification code is .ELPC/MWT/0143
 
 The process for claiming your winnings has been made very simple so that by the end of one week at most, you are assured of having received your cash prize of the sum of £1,000 000 Pounds Sterling and all the legal documents backing your winnings. In the light of the above mentioned, you are to contact the the Agency that will be handling the transfer of your winning to you with the contact informations below:
***************************************************************************************
1. WINNER - REF: LP/26510460037/0
2. BATCH            : 24/00319/IPE
3. TICKET NO      : 6325698-44596-222
4. SERIAL NO      : 410-32659
5. DRAW LUCKY NO: 4014-236985744-596
6. CATAGORY      : 2ND
7. AMOUNT          : $ 1,000,000.00 ( ONE MILLION US DOLLARS
**************************************************************************************
Dear Lucky Winner,
Attn/Seyed musa Seyedmoharrami.

Regard your winning award money, this is what you have do to enable you claim your winning money finaly to your nominated Bank account in Iran without any hitch.

We agreed to take care of the TAX FEE as you have agreed to pay for the INSURANCE FEE.

Furthermore, according to the constitution of this Organisation, you must pay the total sum of ( 1,000 Euro ) as your Insurance Fee to enable the Lottery Organisation sign off your Clearance Certificate of Legality in the high court and to enable the claimming manager collect your cheque from the board of control and transfer your winning money to your Bank account under 48 Hours.

The 1,000 Euro is for your Insurance Fee. It is stipulated that you must remit the little amount of 1,000 Euro to this Organisation before we can be able to transfer your fund to your noted bank account, also it is stipulated under the constitution of this country that no money should be send out of this country without signing the clearance certificate of legality to avoid fraudulent act over any money been send out. And the copy of your Cheque and the Certificate of Legality can be send to you for confirmation after the Insurance Payment.

However, this is to notify you that before your winning fund transfer to your Bank account. If you are ready to claim your wining fund, you better act accordingly.

The name of whom to send the money to is
( MR. MUKHTAR -AHMEED). He is the Officer in charge your Claimming, after you made the payment to the Board,the board will sign off your Clearance Certificate from the high court of justice here in Burkina-Faso, then i ( Mr. Adam Salif ) will take your cheque to the Bank in order to Transfer your wining money to your nominated bank account under 48 Hours.

توجه داشته باشید که شانس فقط یک بار در خانه هر کس را می زند ولی تا در خانه مرا زد من خواب بودم.
البته تقصیری هم ندارم چون بسیار بدبین بار آمده ام و مقصر این ضرب المثل است که می گوید:سرکه نقد به از حلوای نسیه
ولی ناراحت نشوید به قول ملا نصرالدین که چون دزد را در ورودی مسجد آماده دید با کفش داخل مسجد رفت و نماز خواند.
دزد انتقاد کرد که با کفش ترا نماز صحیح نباشد! جواب داد:
اگر چه مرا نماز نباشد ولی لااقل کفش در پای بباشد!!!
 

  
  

1-رنگ‌هاى مناسب براى یک اتاق خواب کدامند؟
2 -فیزیولوژی خواب
3-در مورد عسل چه می دانیم؟
4-عجایب هفتگانه‌ی جهان را بشناسید !
5-چرا هر سالی را به اسم حیوانی خوانده اند؟
6-زرده تخم مرغ چرا زرد است؟
7-چرا میگن ماه عسل؟
8-چرا بشر از جواهر استفاده میکند؟
برای تمیز کردن لباس های روغنی می توان از نوشابه استفاده کرد.
برای سفید کردن لیوان و استکان بجای استفاده از سفیدکننده بهتر است آنها را بمدت 15 دقیقه در پودر لباسشویی بخیسانید.(و همچنین ظروف غذاخوری)
برای از بین بردن بوی ماهی ,ماهی را چند ساعت قبل از پخت در پیاز رنده شده+زعفران خیس کرده+فلفل سیاه+نمک+آب نارنج(یا آب لیمو)بخوابانید در این صورت کباب ماهی خوشمزه یی خواهید داشت یا اینکه بطور معمول آن را سرخ کرده یا در آرد سوخاری بغلطانید بعد سرخ کنید در هر صورت لذیذ می شود.
دانستنی های گوناگون (برگرفته از سایت پرتو مهر)
از سیر تا پیاز خانه داری
1-تمیز کاری
- برای از بین بردن لکه عرق زیر بغل از پیراهن و پولیور ها ، روی آن قسمت سرکه سفید بریزید ، خوب چنک بزنید و آن گاه آن را مانند لباس های دیگر بشویید .
- برای تمیز کردن و برق انداختن قاشق و چنگال و سایر ظروف فلزی ، مخلوطی مساوی از نمک و جوش شیرین تهیه کنید ، یک ابر نمدار به مخلوط آغشته کرده ، با آن ظروف را خوب بسایید و سپس آبکشی نمایید .
-اگر می خواهید کاشی های حمام براق شوند سرکه را گرم کرده وبا پارچه آغشته به آن کاشی ها را تمیز کنید .
 برای تمیز و خوش حالت شدن پرده ها در آخرین آبکشی آن ها کمی شکر بیفزایید .
-برای شیست و شوی فوری و خانگی مبل ها و موکت ها نصف لیوان پودر لباسشویی را با آب جوش مخلوط کنید ، خوب به هم بزنید و بگذارید سرد شود و تشکیل ماده ای شبیه ژلاتین بدهد ، آن گاه آن را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تبدیل به کف ایده آل برای شست و شو می شود.
-اگر می خواهید شیشه ها و وسایل بلور و شیشه ای منزل براق شوند اول آن ها را با اسپری مخصوص پاک کردن گاز تمیز کرده و بعد اسفنج آغشته به سرکه سفید روی آن ها بمالید و سپس شسته و برای خشک کردن آن ها از روزنامه استفاده کنید.
-اگر اطو روی لباس شما لکه زرد به جا گذاشته و در واقع آن را سوزانده است فورا روی آن قسمت سرکه ریخته و سپس بشویید .
-برای زنده کردن رنگ فرش ها ، روی تمام سطوح فرش نمک بریزید و خوب به طرف بالا و پایین برس بکشید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد فرش را خوب تکانده و جارو برقی بکشید.
-برای پاک کردن لکه های چربی ، نمک داروی موثری است.
-اگر ته ماهی تابه یا قابلمه سوخته است ، سطح آن را با نمک پوشانده ،سطح داخل آن را با نمک پوشانده و برای چند دقیقه روی آتش بگذارید ، به آسانی آنچه ته آن چسبیده است جدا می شود .

2-نکاتی در مورد آشپزی
-به روغنی که برای سرخ کردن به کار می برید یک قاشق سرکه اضافه کنید از جذب شدن چربی زیاد به غذا ها جلوگیری می کند.
-برای جلوگیری از سیاه شدن کاهو آن را لای دستمال سفره ی کاغذی بپیچید .برای نکهداری سایر سبزیجات و میوه جات میز می توانید از این دستمال ها استفاده کنید ، چون رطوبت سبزی ها را می گیرد و در نتیجه مدت بیشتری در یخچال قابل نگهداری خواهد بود.
-چند روزی است که گوشت در یخچال مانده و بیات شده ، به شرط آن که فاسد نشده باشد برای مطبوع کردن بوی آن ، گوشت را در ماهی تابه در مخلوطی از جعفری و ساقه کرفس و هویج خرد شده و سرکه بریزید .
-اگر کودکتان زرده ی تخم مرغ تازه را که برایش می زنید دوست ندارد به آن شکر و یک قاشق کاکائو یا شکلات اضافه کنید .
-راز ترد و برشته شدن سرخ کردنی ها در چیست ؟ به روغن چند قطره لیمو ترش بیفزایید.
-یک توصیه برای خانم هایی که فراموش می کنند حبوبات را شب قبل از پختن خیس کنند . لوبیا یا نخود را در یک قابلمه در بسته بگذارید ، آب بریزید و به جوش بیاورید بعد اجاق گاز را خاموش کنید و به همین حال در بسته بگذارید دو ساعت بماند ، حالا دوباره گاز را روشن کنید ، خواهید دید که زود می پزند و نرم و خوشمزه می شوند .
-موقع پختن کلم و گل کلم از پیچیدن بوی نامطبوع آن در خانه ناراحت هستید . به این نکته توجه کنید . هنگامی که آب جوش آمد کمی نمک و دو قاشق سرکه در آن بریزید و صبر کنید تا کف کند ، حالا وقت ریختن کلم هاست .
-سینه ی مرغ را همیشه به یک سبک می پزید و از طعم آن خسته شده اید . این راه را امتحان کنید ، مرغ را در آرد بریزید و در روغن سرخ کنید .اواخر طبخ یک قطعه سیر ، کمی جعفری و مقداری آب لیمو ترش به آِن بیفزایید و بگذارید 6 تا 7 دقیقه دیگر بپزد و همان طور که داغ است مصرف کنید .
-برای این که ماهی ها خوب ترد و طلایی شود ، مثل ماهی هایی که در رستوران ها سرو می کنند وقتی که به ماهی آرد می ریزید آن را در آب بیندازید
، این کار را بایستی سریع انجام دهید یعنی زود آن را در آورید . برای آسان تر شدن کار می توانید آب را در یک بشقاب گود بریزید ، با این طرز سرخ کردن ماهی ، روغن شما در ماهی تابه روشن و زلال خواهد ماند .

3-توصیه هایی برای مراقبت از گل ها
-با گرم شدن هوا گل ها به آب بیشتری نیاز دارند اما رد شدن آب زیاد از ته گلدان باعث خارج شدن مواد معدنی خاک از آن می شود .روی سطح گلدان به بلندی 3 تا 4 سانتی متر پوکه مخصوص گلدان بریزید که این خاصیت را داراست .آب زیادی را جذب کرده و آن را به تدریج پس می دهد ، بنابر این اگر تا چند روز هم آب به گلدان نرسد می توان گل را تازه نگه داشت .
-پوسته تخم مرغ را دور نریزید ، آن ها را خرد کرده و با خاک مخلوط کنید ، کود خوبی برای گلدان ها خواهد بود.
-پوست مرکبات کود خوبی برای باغچه و گلدان هاست.
-برای محافظت از گل های چیده شده آب گلدان را هر روز عوض کنید . ساقه ها را زیر آب بشویید و در روز نیم سانت از آن ها کوتاه کنید و به آب تازه گلدان یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.
-آبی که می خواهید گلدان ها را با آن آب بدهید ، نباید سرد باشد .بگذارید چند ساعت بماند ، هم آهک آن ته نشین می شود و هم حرارت آن مطابق حرارت محیط می شود.
-برای تمیز کردن برگ گیاهان داخل خانه از پارچه ای که با الکل آن را نم زده اید استفاده نمایید.
-هنگامی که سیب می خورید قسمت وسط آن را به جای دور انداختن به گیاهان خود هدیه کنید .یعنی وسط سیب را در خاک گلدان فرو کنید (به طور عمیق ) . گیاهان از هدیه شما بسیار خوشحال خواهند شد.
-پای گلدان های حیاط چند حلقه سیب زمینی بگذارید ، حشرات مضر را که به گیاهان صدمه می زنند دور خواهد کرد.
-اگر غنچه های رز شروع به پژمردن کردند به درمان آن ها بشتابید ، آب را بجوشانید و ساقه گل ها را تا ده سانتی متر برای چند ثانیه  در آب جوش فرو برده و بلافاصله آن ها را در آب سرد قرار دهید.
-گل ها ی خشک اغلب در معرض هوا گرد و خاک به خود می گیرند ، برای تمیز کردن ، روی برگ آن ها سشوار داغ بگیرید
-گیاهان را به طور مرتب آب دهید
-آب دادن گلدان ها را در ساعات خنک صبح انجام دهید
-برگ ها و گل های پلاسیده را مرتب بچینید
-ساقه های بیش از حد دراز شده را بچینید
-از آب دادن گلدان ها بعد از غروب آفتاب خودداری کنید ، زیرا ممکن است حرارت هوا هنگام شب پایین بیاید و به گلدان ها آسیب برساند.


  
  
  1. بررسی کامل تمامی دلایلی که باعث کاهش سرعت کامپیوتر میشوند
  2. دریافت دعوت نامه Gmail ظرف چند دقیقه بدون دردسر! 
  3. بستن اتوماتیک برنامه های هنگ کرده 
  4. Paint ویندوز را دست کم نگیرید!  
  5. فرمانهای مفید برای استفاده در Run 
  6. افزودن Copy to و Move to به راست کلیک موس
  7. رفع عیب از سخت افزار کامپیوتر
  8. رفع مشکل بوت نشدن ویندوز XP
  9. روشی متفاوت در مخفی سازی فایلها و فولدرها
  10. آماده سازی اسناد با فرمت PDF
  11. روش ذخیره سازی و رمزگذاری بر روی CD
  12. آموزش کار با ویندوز XP
  13. آموزش تصویری نصب ویندوز XP
  14. آموزش فتوشاپ جدید
  15. چگونه هارد دیسک کامپیوتر خود را FDISK کنیم؟
  16. Auto Run و نحوه ایجاد آن
  17. آموزش رجیستری ویندوز
  18. آموزش سیستم عامل ویندوز 98
  19. راهنمای استفاده از WinZip
  20. آموزش ساخت CD های Autorun
  21. بازیافت پیشرفتة اطلاعات پاک شده در کامپیوتر
  22. آموزش فتوشاپ
  23. با استفاده از کدهای جاوا قالب وبلاگ خود را زیبا و متنوع نمایید
  24. آموزش طراحی صفحات وب (html)
  25. آموزش طراحی صفحات وب (پیشرفته)
  26. آشنائی با Access
  27. آموزش Front Page (بخش اول)
  28. دانلود آموزش Front Page 2000 به صورت pdf
  29. دانلود کتاب آموزش کامل آپلود تصویر
  30. آموزش کامل طریقه لینک دادن
  31. تمام کدهای متحرک سازی با آموزش ( آموزش Html )

            ادامه مطلب


  
  

علامه محمد تقی جعفری و راههای مقابله با تهاجم فرهنگی

                                                                          

حدود ده سال قبل مرحوم علامه محمدتقی جعفری در دانشگاه تبریز در یک سخنرانی درباره تهاجم فرهنگی و راههای مقابله با آن سخنرانی نمودند و در این سخنرانی با یک مثال بسیار زیبا راهی بسیار درست و کارآمد را به مسئولین محترم گوشزد نمودند:

ایشان فرمودند:"روزی یک ببر از کنار روستایی می گذشت که چشمش به گربه ای افتاد ولی احساس کرد این حیوان ضعیف و کوچک خیلی شبیه ایشان است لذا پیش او رفته و سوال کرد:تو خیلی شبیه منی نکند نسبت فامیلی با من داشته باشی ولی چرا این اندازه کوچک و ضعیفی ؟گربه که ظاهرا" از دست صاحبش گله مند بود فرصت راغنیمت شمرد و درد دل را شروع کرد: بله من از نسل شمایم ولی گیر موجود بی انصافی به نام انسان افتاده ام و او مرا به این حال و روز انداخته است!!!ببر که تعصب نژادی اش تحریک شده بود بسیار ناراحت شد و پرسید این موجودی که می گویی کجاست تا انتقام تو را از ایشان بگیرم؟گربه با اشاره مزرعه ای را نشان داد که صاحبش در آنجا مشغول بیل زدن مزرعه بود ببر چون به بنی آدم رسید سوال کرد :

-- : ببینم تو این فامیل ما را به این حال و روز انداخته ای ؟

آدمیزاد پاسخ داد : بله چطور مگه؟

-- : پس آماده جنگ باش.

--: مشکلی نیست ولی من چنگ و دندانم همراهم نیست باید اجازه دهی تا آنها را بیاورم بعد باهم مبارزه کنیم !

--: ببر که خود را قوی و او را ضعیف می دید گفت : پس زود باش !

--:ولی می ترسم تا من به خانه بروم و باز گردم تو فرار کرده باشی  برای اینکه خیال من راحت باشد اجازه بده تا من دست و پای تو را ببندم.

ببر که از خودش مطمئن بود و کلمه فرار بهش بر می خورد قبول کرد.

آدمیزاد وقتی دست و پای ببر را محکم بست بیل را برداشت و به جان ببر افتاد ببر که خود را گرفتار دید و در اثر ضربات داشت تلف می شد نگاهیش به گربه افتاد که سر بر گریبان نظاره گر ماجرا بود از او پرسید ای فامیل اگر من هم به اندزه تو کوچک شدم دست برمی دارد یا نه ؟گربه پاسخ داد از کارهای این موجود دوپا نمی شود سر در بیاوری شاید بلی و شاید هم نه"!!!

استاد نظرشان بر این بود که راه مقابله با تهاجم فرهنگی این نیست که مرزهای کشور را بسته و با هیچ اجنبی در ارتباط نباشیم یا از تولیدات آنها استفاده نکنیم و هیچ وارداتی نداشته باشیم.بلکه هر چه از بیگانگان به نیت تهاجم به فرهنگ ما همانند ببر وارد می شود باید روی اعتقاد جوان مملکت به اندازه ای کار کرد که این شخص خود قادر باشد که حیوان خطرناکی همانند ببر را تبدیل به حیوانی اهلی و مفید همانند گربه نماید و سپس از آن استفاده صحیح ببرد.

من نمی گویم که مسولین محترم تبلیغات و ارشاد اسلامی چه اندازه در روی اعتقاد جوانان مملکت کار کرده اند و در کارهای خود موفق بوده اند یا نه.  یکی از همکاران عزیز بنده استدلال زیبایی دارند وقتی کسی در مورد کارهای خود خیلی تعریف و تمجید می کند می گوید من کاری به طرف اول معادله ندارم من متاسفانه فقط به طرف دوم معادله نگاه می کنم که چه جوابی بدست آمده است و آیا جواب بدست  آمده درست است یا نه. روزی برای تهیه نرم افزاری مذهبی قیمت آن را سوال کردم  پانزده هزار تومان برای یک حلقه سی دی که معلوم نیست جواب بدهد یا نه و چند سال عمر کند هر نرم افزاری را که از دوست یا آشنا تحویل می گیری  روی آن نوشته کپی از آن ممنوع و شرعا" حرام است و این در حالی است که انواع سی دی های غیر مجاز را در بازار با قیمت 200 یا 300 تومان می توان تهیه نمود .و در مورد سایر کاست ها و سی دی های مجاز نیز وضعیت غیر از این نیست در حالیکه اگر قصد کار بر روی اعتقاد جوانان کشور را داریم می بایست این نوع نرم افزار های مفید که متاسفانه تعداد زیادی هم ندارند به صورت رایگان یا با قیمت بسیار مناسب در دسترس نسل جوان و نو جوان قرار گیرند البته برای اینکه حمایتی از تولید کنندگان محترم نرم افزارهای مذهبی هم شده باشد امتیاز تکثیر اینگونه کار ها توسط ساز مان یا ارگانهای مربوطه خریداری گردد و آنها را در انجام این گونه کارها تشویق نمایند در حالیکه با شرایط فعلی یا باید تکثیر غیر مجاز کرد و از آن استفاده شرعی نمود که اصل و زیر بنای کار غیر شرعی است و یا بی خیال اینگونه نرم افزارهای مفید شد راه سوم را نمی توانم پیشنهاد کنم که برای تهیه یک سی دی باید15000 تومان و یا حداقل 5000 تومان خرج نمود که اکثر افراد ما فاقد توانایی مالی برای این امر هستند. 


  
  

لیوان را زمین بگذار

استادی درشروع کلاس درس ، لیوانی پراز آب به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند.بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است ؟  شاگردان جواب دادند  50 گرم ، 100 گرم ، 150 گرم
استاد گفت :  من هم بدون وزن کردن ، نمی دانم دقیقا“ وزنش چقدراست . اما سوال من این است : اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

 

شاگردان گفتند : هیچ اتفاقی نمی افتد .

استاد پرسید :

 خوب ، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی می افتد ؟

یکی از شاگردان گفت : دست تان کم کم درد میگیرد

 حق با توست . حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه ؟
شاگرد دیگری جسارتا“ گفت : دست تان بی حس می شود .
عضلات به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج می شوند . و مطمئنا“ کارتان به بیمارستان خواهد کشید
و همه شاگردان خندیدند

استاد گفت : خیلی خوب است . ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییرکرده است ؟

شاگردان جواب دادند : نه

پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود ؟

درعوض من چه باید بکنم ؟

شاگردان گیج شدند . یکی از آنها گفت : لیوان را زمین بگذارید.

استاد گفت : دقیقا“ مشکلات زندگی هم مثل همین است .

اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید .

اشکالی ندارد . اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید ، به درد  خواهند آمد .

اگر بیشتر از آن نگه شان دارید ، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.

 

فکرکردن به مشکلات زندگی مهم است . اما مهم تر آن است  که درپایان هر روز و پیش از خواب ، آنها را زمین بگذارید.
که درپایان هر روز و پیش از خواب ، آنها را زمین بگذارید.
به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند ،
هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هرمسئله و چالشی که برایتان پیش می آید ، برآیید!

n      دوست من ، یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری .

n      زندگی همین است!

 


  
  

خدا را شکر می کنم که تمام شب صدای خرخر همسرم را می شنوم.

این یعنی او زنده است و سالم در کنار من خوابیده است.

خدا را شکر می کنم که دختر نوجوانم همیشه از شستن ظرف ها شاکی است.

این یعنی او در خانه است و در خیابان ها پرسه نمی زند.

خدا را شکر که مالیات می پردازم.

این یعنی شغل و درآمدی دارم.

خدا را شکر که باید ریخت و پاش های بعد از مهمانی را جمع کنم.

این یعنی در میان دوستانم بوده ام.

خدا را شکر می کنم که لباس هایم برایم کمی تنگ شده اند.

این یعنی غذایی برای خوردن دارم.

خدا را شکر که در پایان روز از خستگی از پا می افتم.

این یعنی توان سخت کار کردن را دارم.

خدا را شکر که باید زمین را بشویم و پنجره ها را تمیز کنم.

این یعنی خانه ای دارم.

خدا را شکر می کنم که در جایی دور جای پارک پیدا کردم.

این یعنی  هم توان راه رفتن دارم و هم اتومبیلی برای سوار شدن.

خدا را شکر که سر و صدای همسایه ها را می شنوم.

این یعنی می توانم بشنوم.

خدا را شکر که این همه شستنی و اوت کردنی دارم.

این یعنی من لباسی برای پوشیدن دارم.

خدا را شکر که هر روز صبح باید با زنگ ساعت بیدار شوم.

این یعنی من هنوز زنده ام.

خدا را شکر گه گاهی اوقات بیمار می شوم.

این یعنی به یاد می آورم که اغلب اوقات سالم هستم.

خدا را شکر که خرید هدایای سال نو جیبم را خالی می کند.

این یعنی عزیزانی دارم که می توانم برایشان هدیه بخرم.

 

پس هر کاری که فکرش را می کنید همش باید شکر خدا را به جا آورید.

برداشت از سایت :ایرال جنرال    نویسنده :زهره زاهدی


  
  

روزگاری یک تیم قایقرانی ایرانی بود.

تیم ایران و ژاپن برای برگزاری مسابقات سالیانه به توافق رسیدند .

هر تیم شامل هشت نفر بود.

هر دو تیم برای رسیدن به بهترین نتیجه به شدت تلاش کرده بودند .

در روز مسابقه هر دو تیم در شرایط مساوی مسابقه را شروع کردند و ....

تیم ژاپن با اختلاف یک مایل برنده شد.

حال و هوای تیم ایران خیلی سرد و بهت زده بود. مدیریت ارشد تصمیم گرفت برنده مسابقات سال آینده باشد. به همین دلیل یک تیم تحلیل گر برای بررسی اوضاع و ارائه راهکار مناسب به خدمت گرفت.

بعد از تحلیل های مختلف تیم تحلیل گر کشف کرد که ژاپنی ها هفت پاروزن و یک کاپیتان داشته اند در حالیکه تیم ایران یک پاروزن و هفت کاپیتان داشته است.

با رسیدن به این نتیجه حیاتی مدیریت رویکرد حکیمانه دیگری را پیش گرفت . آنها تیم مشاوری را برای ساختار دهی مجدد تیم ایران به خدمت گرفتند.

بعد از چند ماه تیم مشاوران به این نتیجه رسیدند که تیم ایران دارای کاپیتانهای زیاد و پاروزن های کم بوده است.

بر اساس این تحلیل یک راه حل نیز ارائه شد ساختار تیم ایران باید تغییر کند .در نتیجه باید چهار کاپیتان توی تیم داشته باشیم که توسط دو مدیر هدایت شوند . ضمنا به یک مدیر ارشد و یک پاروزن هم نیاز است .همچنین پیشنهاد شد که محیط کار پاروزن تیم تغییر کرده و به یک محیط رقابتی تبدیل شود.

سال بعد ژاپنی ها با اختلاف دو مایل برنده شدند!!!!!

تیم ایرانی بلافاصله پاروزن تیم را بدلیل عدم کفایت و عملکرد نامناسب از کار برکنار کرد .(مشابه کنار گذاشتن آقای علی دایی از تیم ملی)اما به مدیریت به خاطر انگیزه ای زیادی که در فاز آماده سازی در تیم ایجاد کرده بود پاداش و امتیازات لازم پرداخت شد.

شرکت مشاور یک تحلیل دیگر ارائه کرد که نشان می داد :

-استراتژی اتخاذ شده مناسب بوده

- انگیزه لازم داده شده

اما ابزار مورد استفاده باید بهبود یابد.

در حال حاضر تیم ایران در حال طراحی یک قایق جدید است.

 


  
  
<      1   2   3      
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بنی آدم واقعا اعضای یکدیگرند؟ <br> مسلمان (انسان)باید به هم نوع دینی خود(انسان و انسانیت) کمک کند؟


+ هر که هستی و هر کجا دوستت دارم همه چیز و همه کس را دوست داشته باش اما به همه چیز و همه کس دل نبند به زندگی بخند تا زندگی بهت بخنده