سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که گفتن ندانم واگذارد ، به هلاکتجاى خود پاى درآرد . [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
امید مالکی[127]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی لحظه های آبی پنجره ای رو به سپیدی پرواز تا یکی شدن سکوت ابدی بلوچستان روانشناسی آیناز یادداشتها و برداشتها خاطرات دکتر بالتازار .: شهر عشق :. دلـتنگــ همیـشـگـــــــــی سایت روستای چشام (Chesham.ir) دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک آتیه سازان اهواز راه کمال ماه مهربان من عدالت جویان نسل بیدار تجربه های مربی کوچک Sense Of Tune مذهب عشق مناجات با عشق جوجو عکس میخوای کلیک کن قصه های شب برای کوچولوها صدف دریا ترانه های غربت-اشعار من عشق من هیچ وقت تنهام نزار یه دختر تنها الکترونیک و کارما سخن آشنا پزشکان بدون مرز غجایب پژشکی چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟) زندگی ساده و پر رنج عکس و اس ام اس و جوک و مطالب خنده دار. اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آموزش ریاضی موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان اس ام اس عاشقانه اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم... تست خود شناسی سایت بیمارستان ایران اهدا آموزش روان شناسی وبهداشت ایران باستان من هستم داریوش هواشناسی ١٢٥شهر ایران صدای پای انتظار شهر مجازی کتاب((دانلود)) تست روان شاسی گروه صنعتی پارس کمیکال دانلود sciencedirect تینا

1-رنگ‌هاى مناسب براى یک اتاق خواب کدامند؟
2 -فیزیولوژی خواب
3-در مورد عسل چه می دانیم؟
4-عجایب هفتگانه‌ی جهان را بشناسید !
5-چرا هر سالی را به اسم حیوانی خوانده اند؟
6-زرده تخم مرغ چرا زرد است؟
7-چرا میگن ماه عسل؟
8-چرا بشر از جواهر استفاده میکند؟
برای تمیز کردن لباس های روغنی می توان از نوشابه استفاده کرد.
برای سفید کردن لیوان و استکان بجای استفاده از سفیدکننده بهتر است آنها را بمدت 15 دقیقه در پودر لباسشویی بخیسانید.(و همچنین ظروف غذاخوری)
برای از بین بردن بوی ماهی ,ماهی را چند ساعت قبل از پخت در پیاز رنده شده+زعفران خیس کرده+فلفل سیاه+نمک+آب نارنج(یا آب لیمو)بخوابانید در این صورت کباب ماهی خوشمزه یی خواهید داشت یا اینکه بطور معمول آن را سرخ کرده یا در آرد سوخاری بغلطانید بعد سرخ کنید در هر صورت لذیذ می شود.
دانستنی های گوناگون (برگرفته از سایت پرتو مهر)
از سیر تا پیاز خانه داری
1-تمیز کاری
- برای از بین بردن لکه عرق زیر بغل از پیراهن و پولیور ها ، روی آن قسمت سرکه سفید بریزید ، خوب چنک بزنید و آن گاه آن را مانند لباس های دیگر بشویید .
- برای تمیز کردن و برق انداختن قاشق و چنگال و سایر ظروف فلزی ، مخلوطی مساوی از نمک و جوش شیرین تهیه کنید ، یک ابر نمدار به مخلوط آغشته کرده ، با آن ظروف را خوب بسایید و سپس آبکشی نمایید .
-اگر می خواهید کاشی های حمام براق شوند سرکه را گرم کرده وبا پارچه آغشته به آن کاشی ها را تمیز کنید .
 برای تمیز و خوش حالت شدن پرده ها در آخرین آبکشی آن ها کمی شکر بیفزایید .
-برای شیست و شوی فوری و خانگی مبل ها و موکت ها نصف لیوان پودر لباسشویی را با آب جوش مخلوط کنید ، خوب به هم بزنید و بگذارید سرد شود و تشکیل ماده ای شبیه ژلاتین بدهد ، آن گاه آن را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تبدیل به کف ایده آل برای شست و شو می شود.
-اگر می خواهید شیشه ها و وسایل بلور و شیشه ای منزل براق شوند اول آن ها را با اسپری مخصوص پاک کردن گاز تمیز کرده و بعد اسفنج آغشته به سرکه سفید روی آن ها بمالید و سپس شسته و برای خشک کردن آن ها از روزنامه استفاده کنید.
-اگر اطو روی لباس شما لکه زرد به جا گذاشته و در واقع آن را سوزانده است فورا روی آن قسمت سرکه ریخته و سپس بشویید .
-برای زنده کردن رنگ فرش ها ، روی تمام سطوح فرش نمک بریزید و خوب به طرف بالا و پایین برس بکشید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد فرش را خوب تکانده و جارو برقی بکشید.
-برای پاک کردن لکه های چربی ، نمک داروی موثری است.
-اگر ته ماهی تابه یا قابلمه سوخته است ، سطح آن را با نمک پوشانده ،سطح داخل آن را با نمک پوشانده و برای چند دقیقه روی آتش بگذارید ، به آسانی آنچه ته آن چسبیده است جدا می شود .

2-نکاتی در مورد آشپزی
-به روغنی که برای سرخ کردن به کار می برید یک قاشق سرکه اضافه کنید از جذب شدن چربی زیاد به غذا ها جلوگیری می کند.
-برای جلوگیری از سیاه شدن کاهو آن را لای دستمال سفره ی کاغذی بپیچید .برای نکهداری سایر سبزیجات و میوه جات میز می توانید از این دستمال ها استفاده کنید ، چون رطوبت سبزی ها را می گیرد و در نتیجه مدت بیشتری در یخچال قابل نگهداری خواهد بود.
-چند روزی است که گوشت در یخچال مانده و بیات شده ، به شرط آن که فاسد نشده باشد برای مطبوع کردن بوی آن ، گوشت را در ماهی تابه در مخلوطی از جعفری و ساقه کرفس و هویج خرد شده و سرکه بریزید .
-اگر کودکتان زرده ی تخم مرغ تازه را که برایش می زنید دوست ندارد به آن شکر و یک قاشق کاکائو یا شکلات اضافه کنید .
-راز ترد و برشته شدن سرخ کردنی ها در چیست ؟ به روغن چند قطره لیمو ترش بیفزایید.
-یک توصیه برای خانم هایی که فراموش می کنند حبوبات را شب قبل از پختن خیس کنند . لوبیا یا نخود را در یک قابلمه در بسته بگذارید ، آب بریزید و به جوش بیاورید بعد اجاق گاز را خاموش کنید و به همین حال در بسته بگذارید دو ساعت بماند ، حالا دوباره گاز را روشن کنید ، خواهید دید که زود می پزند و نرم و خوشمزه می شوند .
-موقع پختن کلم و گل کلم از پیچیدن بوی نامطبوع آن در خانه ناراحت هستید . به این نکته توجه کنید . هنگامی که آب جوش آمد کمی نمک و دو قاشق سرکه در آن بریزید و صبر کنید تا کف کند ، حالا وقت ریختن کلم هاست .
-سینه ی مرغ را همیشه به یک سبک می پزید و از طعم آن خسته شده اید . این راه را امتحان کنید ، مرغ را در آرد بریزید و در روغن سرخ کنید .اواخر طبخ یک قطعه سیر ، کمی جعفری و مقداری آب لیمو ترش به آِن بیفزایید و بگذارید 6 تا 7 دقیقه دیگر بپزد و همان طور که داغ است مصرف کنید .
-برای این که ماهی ها خوب ترد و طلایی شود ، مثل ماهی هایی که در رستوران ها سرو می کنند وقتی که به ماهی آرد می ریزید آن را در آب بیندازید
، این کار را بایستی سریع انجام دهید یعنی زود آن را در آورید . برای آسان تر شدن کار می توانید آب را در یک بشقاب گود بریزید ، با این طرز سرخ کردن ماهی ، روغن شما در ماهی تابه روشن و زلال خواهد ماند .

3-توصیه هایی برای مراقبت از گل ها
-با گرم شدن هوا گل ها به آب بیشتری نیاز دارند اما رد شدن آب زیاد از ته گلدان باعث خارج شدن مواد معدنی خاک از آن می شود .روی سطح گلدان به بلندی 3 تا 4 سانتی متر پوکه مخصوص گلدان بریزید که این خاصیت را داراست .آب زیادی را جذب کرده و آن را به تدریج پس می دهد ، بنابر این اگر تا چند روز هم آب به گلدان نرسد می توان گل را تازه نگه داشت .
-پوسته تخم مرغ را دور نریزید ، آن ها را خرد کرده و با خاک مخلوط کنید ، کود خوبی برای گلدان ها خواهد بود.
-پوست مرکبات کود خوبی برای باغچه و گلدان هاست.
-برای محافظت از گل های چیده شده آب گلدان را هر روز عوض کنید . ساقه ها را زیر آب بشویید و در روز نیم سانت از آن ها کوتاه کنید و به آب تازه گلدان یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.
-آبی که می خواهید گلدان ها را با آن آب بدهید ، نباید سرد باشد .بگذارید چند ساعت بماند ، هم آهک آن ته نشین می شود و هم حرارت آن مطابق حرارت محیط می شود.
-برای تمیز کردن برگ گیاهان داخل خانه از پارچه ای که با الکل آن را نم زده اید استفاده نمایید.
-هنگامی که سیب می خورید قسمت وسط آن را به جای دور انداختن به گیاهان خود هدیه کنید .یعنی وسط سیب را در خاک گلدان فرو کنید (به طور عمیق ) . گیاهان از هدیه شما بسیار خوشحال خواهند شد.
-پای گلدان های حیاط چند حلقه سیب زمینی بگذارید ، حشرات مضر را که به گیاهان صدمه می زنند دور خواهد کرد.
-اگر غنچه های رز شروع به پژمردن کردند به درمان آن ها بشتابید ، آب را بجوشانید و ساقه گل ها را تا ده سانتی متر برای چند ثانیه  در آب جوش فرو برده و بلافاصله آن ها را در آب سرد قرار دهید.
-گل ها ی خشک اغلب در معرض هوا گرد و خاک به خود می گیرند ، برای تمیز کردن ، روی برگ آن ها سشوار داغ بگیرید
-گیاهان را به طور مرتب آب دهید
-آب دادن گلدان ها را در ساعات خنک صبح انجام دهید
-برگ ها و گل های پلاسیده را مرتب بچینید
-ساقه های بیش از حد دراز شده را بچینید
-از آب دادن گلدان ها بعد از غروب آفتاب خودداری کنید ، زیرا ممکن است حرارت هوا هنگام شب پایین بیاید و به گلدان ها آسیب برساند.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بنی آدم واقعا اعضای یکدیگرند؟ <br> مسلمان (انسان)باید به هم نوع دینی خود(انسان و انسانیت) کمک کند؟


+ هر که هستی و هر کجا دوستت دارم همه چیز و همه کس را دوست داشته باش اما به همه چیز و همه کس دل نبند به زندگی بخند تا زندگی بهت بخنده