سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس ادعا کند که به انتهای دانش رسیده است، نهایت نادانی خود را آشکارساخته است . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
امید مالکی[127]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی لحظه های آبی پنجره ای رو به سپیدی پرواز تا یکی شدن سکوت ابدی بلوچستان روانشناسی آیناز یادداشتها و برداشتها خاطرات دکتر بالتازار .: شهر عشق :. دلـتنگــ همیـشـگـــــــــی سایت روستای چشام (Chesham.ir) دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک آتیه سازان اهواز راه کمال ماه مهربان من عدالت جویان نسل بیدار تجربه های مربی کوچک Sense Of Tune مذهب عشق مناجات با عشق جوجو عکس میخوای کلیک کن قصه های شب برای کوچولوها صدف دریا ترانه های غربت-اشعار من عشق من هیچ وقت تنهام نزار یه دختر تنها الکترونیک و کارما سخن آشنا پزشکان بدون مرز غجایب پژشکی چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟) زندگی ساده و پر رنج عکس و اس ام اس و جوک و مطالب خنده دار. اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آموزش ریاضی موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان اس ام اس عاشقانه اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم... تست خود شناسی سایت بیمارستان ایران اهدا آموزش روان شناسی وبهداشت ایران باستان من هستم داریوش هواشناسی ١٢٥شهر ایران صدای پای انتظار شهر مجازی کتاب((دانلود)) تست روان شاسی گروه صنعتی پارس کمیکال دانلود sciencedirect تینا

فرزند باپشت کار

اثری از کارکاتورسیت مهناز یزدانی

یا پدر مهربان

.

.

.

اینده روشن


  
  

دیدم جالب بود

خوشم اومد شاید خوشتون بیاد

*******************************************

 

یک روز یه ترکه

اسمش ستارخان بود، شاید هم باقرخان.. ؛

خیلی شجاع بود، خیلی نترس.. ؛

یکه و تنها از پس ارتش حکومت مرکزی براومد، جونش رو گذاشت کف دستش و سرباز راه مشروطیت و آزادی شد، فداکاری کرد، برای ایران، برای من و تو، برای اینکه ما تو این مملکت آزاد زندگی کنیم


ادامه مطلب...

  
  


1) معده یک اسید فاسد ترشح می‌کند.
یک مایع بسیار خطرناک است که نیروهای امنیتی هیچ فرودگاهی نمی‌تواند از شما جدا کند: این مایع در معده تان قرار دارد. سلولهای معده شما اسید هیدروکلرویک ترشح می‌کنند که ترکیبی فاسد و خورنده است که برای ضدزنگ کردن فلزات استفاده می‌شود. این ترکیب فلز را داغان می‌کند اما لایه غشایی معده از این ماده سمی‌در دستگاه گوارش محافظت می‌کند تا غذاهای شما را تجزیه کند.

 

2) وضعیت بدن بر حافظه تاثیر می‌گذارد.
سالگرد ازدواجتان را یادتان نمی‌آید؟ اشکالی ندارد روی یک زانو خم شوید به یادتان می‌آید. خاطرات در حواس ما قرار گرفته اند. یک رایحه یا صدا یک خاطره خیلی دور از بچگی را برایتان زنده خواهد کرد. ارتباطات بین این حواس و خاطرات آشکار یا گاهی مرموز هستند. یک تحقیق جدید به کشف این ارتباطات کمک می‌کند. خاطرات گذشته وقتی در حالت و وضعیت بدنی مشابه قرار بگیرید سریعتر به ذهنتان می‌رسد.

 

3) استخوان ها برای تنظیم موادمعدنی بدن می‌شکنند.
علاوه بر محافظت از اندام ها و عضلات بدن، استخوان ها به تنظیم سطح کلسیم در بدن نیز کمک می‌کنند. استخوان ها حاوی فسفر و کلسیم هستند که دومی‌مورد نیاز عضلات و اعصاب می‌باشد. اگر ذخیره این عنصر در بدن کم باشد، برخی هورمون های خاص باعث می‌شود استخوان ها شکسته تا سطح کلسیم بالا رود تا جایی که به یک غلظت خاص و مناسب از این عنصر در خارج سلولها برسیم.

 

4) بیشتر غذایی که می‌خوریم برای مغز است.
مغز بااینکه فقط 2 درصد از وزن بدن را تشکیل می‌دهد، 20 درصد از اکسیژن و کالری های آن را می‌گیرد. برای تامین منابع کافی برای این عضو مهم بدن، سه سرخرگ مغزی اصلی بطور مداوم اکسیژن به مغز پمپاژ می‌کنند. هرگونه انسداد یا پارگی در یکی از این رگ ها باعث گرسنه ماندن سلولهای مغزی می‌شود و موجب می‌شود که عملکرد مغزی در آن ناحیه آسیب ببیند و منجر به سکته شود.

 

5) هزاران تخمک غیرقابل استفاده توسط تخمدان هستند.
وقتی خانم‌ها به اواخر چهل و اوایل پنجاه سالگی خود می‌رسد، چرخه ماهانه قاعدگی که سطح هورمون ها را در بدن او تنظیم می‌کند و تخمک ها را برای تلقیح آماده می‌کند، خاموش می‌شود. تخمدان ها  همینطور استروژن کمتر و کمتری تولید می‌کنند و این مسئله موجب تغییرات احساسی و جسمی‌در بدن زن می‌شود. فولیکول های رشد نیافته تخمک دیگر مثل قبل منظم تخمک تولید نمی‌کنند. یک دختر نوجوان به طور متوسط 34،000 فولیکول رشد نیافته تخمک دارد در حالیکه تقریباً فقط 350 تای آن در طول زندگی وی رشد می‌کنند و بالغ می‌شوند. تخمک های استفاده نشده بعداً خراب می‌شوند.6

 

6) بلوغ ساختار مغز را تغییر می‌دهد.
می‌دانیم که تغییرات هورمونی در بدن برای تحریک رشد و آماده کردن بدن برای تولید مثل لازم هستند اما چرا نوجوانان اینقدر از نظر احساسی ناخوشایند هستند؟ هورمون هایی مثل تستوسترون رشد نورون های عصبی در مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهند و تغییراتی که در ساختار مغز ایجاد می‌شود تغییرات رفتاری زیادی را در بر دارد. با بالغ شدن ناحیه جلویی غشای مغز، خامی‌احساسی، بی عاطفگی و قدرت ضعیف در تصمیم گیری را باید انتظار داشت.

 

7) موهای سلولی ماده مخاطی را حرکت می‌دهد.
اکثر سلولها در بدن پوششی مو مانند روی خود دارند که به عملکردهای بسیاری در بدن کمک می‌کند، از هضم غذاها گرفته تا شنوایی. در بینی، این موها به خشک کردن ماده مخاطی در حفره بینی تا گلو کمک می‌کند. هوای سرد این فرایند خشک کردن را کندتر می‌کند و باعث می‌شود که ماده مخاطی بالا بیاید و باعث شود که آب بینیتان بیاید.

 

8) دندان عقل فقط جای دندان ها در دهان را تنگ تر می‌کند.
سیر تکامل بی عیب و کامل نیست. اگر بود باید به جای دندان عقل بال در می‌آوردیم. گاهی اوقات ویژگی های بی استفاده در برخی انواع موجودات ایجاد می‌شود فقط به خاطر اینکه آسیبی نمی‌رساند. اما دندان عقل همیشه هم توسط دندانپزشکان جراحی و کشیده نمی‌شد. در گذشته، این دندانها یک ست دیگر از دندان های آسیاب بودند اما با رشد مغز، ساختار استخوان فک ما تغییر کرد و باعث شد که دیگر دهان جایی برای دندان عقل نداشته باشد.

 

9) دنیا با شما می‌خندد.
همانطور که وقتی کسی کنار شما خمیازه بکشد شما هم به خمیازه می‌افتید، شواهد جدید نشان می‌دهد که خنده هم تقلید برانگیز است. شنیدن خنده ناحیه مغز را تحریک به آن حرکت در صورت می‌کند. تقلید نقش مهمی‌در روابط اجتماعی دارد. اشاراتی مثل عطسه کردن، خندیدن، گریه کردن و خمیازه کشیدن راهی برای ایجاد روابط اجتماعی قوی بین یک گروه است.

 

10) پوست شما چهار رنگ دارد.
همه پوست ها در حالت عادی سفید کرم رنگ است. رگ های خونی نزدیک به سطح پوست سرخی به آن می‌دهد. رنگ دانه زرد هم پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین ملانین قهوه ای رنگ هم که در واکنش به اشعات فرابنفش ایجاد می‌شود در تعداد بالا رنگ سیاهی به پوست می‌دهد. این چهار رنگ در اندازه های مختلف میکس شده و رنگ پوست همه نژادهای کره زمین را می‌سازد


  
  

حاجیان جمع اند دور هم همه

پس کجا رفته حسـین فاطمه

حاجـیان رفتند یکـسر درمنا

پس چرا اورفته سوی کربـلا

او بجای موی سر ،سـر میدهد

قاسـم و عـباس و اکبر میدهد

سعی حـج او صفا باخنجر است

مروه اش قبر علـی اصغر است


  
  

بدون شرح

nozhen  نظر یادت نره


90/6/29::: 11:31 ع
نظر()
  
  

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بایستگی های مشترک :

 

1-     از نسبت دادن القاب نامناسب به یکدیگر بپرهیزید . مانند بد قول , شلخته , بی احساس , بی مسئولییت , بی عاطفه , یک دنده , لجباز , زورگو , خود خواه . 

 نکته : شاید به نظر بعضی این گونه القاب نامناسب نباشد . اما لازم به ذکر است که که کوچک ترین کلمه ای که بار منفی داشته باشد به مرور زمان و بدتر از آن در صورت تکرار در شخص مقابل ایجاد عدم اطمینان به نفس می کند و شخص کم کم به خود می قبولاند که اینگونه است و رفتارهایش هم کم کم به این سمت سوق پیدا می کند . همچنان که  نسبت دادن القاب خوب باعث رشد و اطمینان به نفس شده و باعث کاهش کاستی ها و جبران آنها می شود .

 

2-     با مسائل زندگی احساسی برخورد نکنید .

 

3-     خطاهای یکدیگر را در حضور دیگران , مانند : پدر و مادر , بستگان , و مادر شوهر بازگو نکنید .

 

4-     در روابط زناشویی به جای در نظر گرفتن خصوصیات منفی بهتر است ویژگی های مثبت یکدیگر را در نظر بگیرید .

 

5-     از تندی و پرخاشگری بپرهیزید .

 

6-     هنگام گفت و گو با یکدیگر از کلمات زیبا و عاشقانه استفاده کنید .

 

7-     هنگام بحث و جدل به دنبال محکوم کردن هم نباشید .

 

8-     اسباب آرامش و آسایش یکدیگر را فراهم نمایید .

 

9-     هر روز را طوری بگذرانید که گویی آخرین روز زندگی تان است . ( پس سعی کنید به بهترین نحو آن را پشت سر بگذارید )

 

10- گاهی در فضای محرمانه و صمیمانه رفتار یکدیگر را ارزیابی کنید و انتظارهای خود را به یکدیگر بیان نمایید .

 

11- در هر زندگی ممکن است اشتباه و لغزش پیش آید , بهترین راه این است که زود کوتاه بیایید .

 

12- یک نواختی آفت بزرگ زناشویی است , حتی برای آنها که بسیار خوشبخت هستند . به هر شکلی که می توانید در زندگی خود تنوع ایجاد کنید : در پوشش , غذا , تفریح , دیدن اقوام , مسافرت , تغییر دکور خانه , و ...

 

13- بدانید زندگی زناشویی , تنها خواب و خوراک و تفریح نیست . باید خود را آماده ی پدر شدن یا مادر شدن کنید . یا اصطلاح اعمال و رفتار خویش , مشورت با بزرگترها , مطالعه ی کتاب های همسرداری و ... همواره در حال رشد و تکامل معنوی سیر کنید .

 

14- سعی کنید همیشه آمادگی نسبی برای آمدن میهمان داشته باشید , چه از نظر نظافت خانه و چه داشتن حداقل پذیرایی .

 

15- برخی از هدایایی که برای شما آورده اند , برای مناسبت های احتمالی دیگران نگه دارید تا در زمان مناسب کادو ببرید .


  
  



قسمتی از وصیت نامه یک شهید:
اگر برای خداست، بگذار گمنام بمانم.....


  
  

برای مسافر جمعه موعود..که آمدنش را به انتظار نشسته ایم .... و فقط نشسته ایم ...نشسته

گاه از عشق ات شقایق می شوم

گاه با موج تو قایق می شوم

عیب من این است آقا جان فقط

هفته ای یکبار عاشق می شوم

مهدی صفی یاری


  
  

سقراط از ما می خواست که در عین شوخ طبعی زندگی را جدّی بگیریم ، کسانی زندگی را جدّی می گیرند که دو نکته را باور کنند:

1- باور به مستثنی بودن از قوانین حاکم بر جهان - دلیل هر جدّی نگرفتن مستثنی نداشتن خود از قوانین هستی است.

2- نسبت سنجی در امور روانشناسان اصطلاحی دارند با این مضمون که انسان باید بتواند وزن امور را نسبت به هم بسنجد . انسانهایی که زندگی را جدّی نمی گیرند چیزهای مهم تر را برای چیزهای مهم رها می کنند . فراوانند انسانهایی که در طول زندگی خطای تاکتیکی نمی کنند اما خطای استراتژیک عظیم دارند. یعنی کل زندگی را می بازند اما در ریزه کاریها وسواس دارند. 



  
  

تعصّب هم افق با شخصیت پرستی است . تعصّب به معنای چسبیدن به آنچه که داریم و نگاه نکردن به چیزهای فراوانی که نداریم.


اگر من شیفته ی آنچه که دارم شدم و فکر کردم و جای نداشته هارا هم برایم می گیرد من نسبت به آن تعصّب پیدا کرده ام . و ایجاست که من نسبت به کسانی که به آن وفاداری ندارند دو دیدگاه پیدا می کنم گروهی خودی می شوند ، و گروهی غیر خودی. قرآن خودی و غیر خودی را رد کرده است . چرا که در باره ی حبّ و بغض می گوید: " وقتی با گروهی دشمنید دشمنی باعث نشود در باره ی آنها عدالت و انصاف را فراموش کنید".


در باره ی دوستی هم می گوید : "همیّت جاهلیت شما را نگیرد". همیّت جاهلیت یعنی اینکه چون فلانی از قبیله ی من است طرف او را چه ظالم باشد یا عادل می گیرد. به عبارت دیگر خود او مهم نیست بلکه ویژگیهای تعلقی او مهم است.


  
  
   1   2   3      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بنی آدم واقعا اعضای یکدیگرند؟ <br> مسلمان (انسان)باید به هم نوع دینی خود(انسان و انسانیت) کمک کند؟


+ هر که هستی و هر کجا دوستت دارم همه چیز و همه کس را دوست داشته باش اما به همه چیز و همه کس دل نبند به زندگی بخند تا زندگی بهت بخنده