سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درس و فراگیری دانش، مایه باروری شناخت است . [امام صادق علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
امید مالکی[127]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی لحظه های آبی پنجره ای رو به سپیدی پرواز تا یکی شدن سکوت ابدی بلوچستان روانشناسی آیناز یادداشتها و برداشتها خاطرات دکتر بالتازار .: شهر عشق :. دلـتنگــ همیـشـگـــــــــی سایت روستای چشام (Chesham.ir) دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک آتیه سازان اهواز راه کمال ماه مهربان من عدالت جویان نسل بیدار تجربه های مربی کوچک Sense Of Tune مذهب عشق مناجات با عشق جوجو عکس میخوای کلیک کن قصه های شب برای کوچولوها صدف دریا ترانه های غربت-اشعار من عشق من هیچ وقت تنهام نزار یه دختر تنها الکترونیک و کارما سخن آشنا پزشکان بدون مرز غجایب پژشکی چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟) زندگی ساده و پر رنج عکس و اس ام اس و جوک و مطالب خنده دار. اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آموزش ریاضی موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان اس ام اس عاشقانه اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم... تست خود شناسی سایت بیمارستان ایران اهدا آموزش روان شناسی وبهداشت ایران باستان من هستم داریوش هواشناسی ١٢٥شهر ایران صدای پای انتظار شهر مجازی کتاب((دانلود)) تست روان شاسی گروه صنعتی پارس کمیکال دانلود sciencedirect تینا

از واکنش دی اکسید منگنز با پتاس یا کربنات پتاسیم در مجاورت هوا یا سایر اکسنده ها مانند نیترات پتاسیم, منگنات پتاسیم  دست می آید. منگنات پتاسیم سبز رنگ است که در آب حل شده و با عبور دی اکسید کربن، کلر یا اوزون از محلول به پرمنگنات تبدیل می شود.

 رنگ یون پرمنگنات ارغوانی پر رنگ است. بلور پتاسیم پرمنگنات تقریبا سیاه رنگ است. در آب محلول و ناپایدار است. درمحیط اسیدی به آرامی تجزیه می شود و در محیط های خنثی و قلیایی و در تاریکی تقریبا پایدار است.

 تعیین درصد MnO2

4/0 گرم از سنگ معدن و25 میلی لیتر سولفات فروی اسید سولفوریکی 1/0 نرمال رادر یک ارلن 250 میلی لیتر بریزید. در ارلن دیگری 250 میلی لیتر سولفات فروی 1/0 نرمال بریزید. دو ارلن را روی حمام آب گرم به مدت 5/1 ساعت گرم کنید. به هر یک از ارلن ها 100 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید.
در بورت پرمنگنات پتاسیم 1/0 بریزید و تیتراسیون را انجام دهید. اگر مقدار پرمنگنات پتاسیم مصرفی برای سولفات فرو V1 و برای پیرولیت V2 باشد. مقدار سولفات فروی مصرفی برای احیای MnO2 به +Mn2 برابر    V1-V2  خواهد شد.
5/6 گرم پتاس و 6/5 گرم سنگ معدن را در داخل بوته ریخته و 5 میلی لیتر آب مقطر  به آن اضافه کنید و بهم بزنید.  سپس آنرا در 100 میلی لیتر آب جوش حل کرده و صاف کنید. محلول سبز رنگ را در دمای 50 تا 60 درجه  گرم کرده و گاز CO2 وارد آن کنید. بعد از 15 دقیقه منگنات به پرمنگنات تبدیل می شود. آنرا صاف کنید تا MnO2 از واکنش خارج شود. می توانید بازده واکنش را محاسبه کنید.

 متبلور کردن پرمنگنات پتاسیم                          

محلول پرمنگنات پتاسیم را در یک ارلن خلاء ریخته و آنرا به خرطوم آبی وصل کنید. آنرا گرم کنید. پس از تبخیر آب، آنرا در کریستالیزور بریزید ودر سرما متبلور شود. جهت بلور سازی یک تکه کوچک بلور پرمنگنات خالص با آن اضافه کنید. آنگاه بلور را با صافی جدا کرده و با ر خشک کنید. با توزین بلور، بازده واکنش را محاسبه کنید.

تعیین درجه خلوص پرمنگنات پتاسیم

2 گرم پرمنگنات پتاسیم را در آب حل کرده و به حجم 100 میلی لیتر برسانید. و در بورت 50 میلی لیتر بریزید. 10 میلی لیتر اکسالیک اسید 1/0 نرمال را در ارلن 250 میلی لیتر ریخته و به آن 20 میلی لیتر اسید سولفوریک 4 نرمال اضافه کنید. آنرا گرم کنید. آنگاه با محلول پرمنگنات داخل بورت تیتر کنید. نرمالیته پرمنگنات و از آن درصد خلوص پرمنگنات را بدست آورید.

 تهیه پرمنگنات پتاسیم به روش الکترولیز

به محلول منگنات پتاسیم  (تقریبا 9%) پتاس 5% به آن اضافه کنید و در طرف الکترولیز بریزید. یک ورقه آهنی بعنوان آند و یک میله آهنی که سطح آن یک دهم سطح آند است، بعنوان کاتد انتخاب کنید.  ناحیه کاتدی و آندی را بوسیله دیافراگم استوانه ای جدا کنید.
دمای الکترولیز 60 درجه، دانسیته جریان آندی 84 آمپر بر فوت مربع، دانسیته جریان کاتدی 840 آمپر بر فوت مربع و افت پتانسیل بر حسب ظرفیت الکترولیز 3 ولت است. با پیشرفت اکسایش، پرمنگنات پتاسیم به صورت بلور درمی آید و محلول الکترولیز قلیایی تر می شود. محلول را سرد کنید و بلورهای پرمنگنات را طبق روش قبل بدست آوردید.

 


92/10/18::: 7:0 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بنی آدم واقعا اعضای یکدیگرند؟ <br> مسلمان (انسان)باید به هم نوع دینی خود(انسان و انسانیت) کمک کند؟


+ هر که هستی و هر کجا دوستت دارم همه چیز و همه کس را دوست داشته باش اما به همه چیز و همه کس دل نبند به زندگی بخند تا زندگی بهت بخنده